do. mrt 28th, 2024

Zakelijke Blog

Zakelijk Nieuws

Laat u ontzorgen en besteed uw telefoonservice uit

Heeft u niet genoeg personeel om al uw telefoontjes op te nemen, of heeft u geen tijd om goed personeel te scholen, dan heeft u de optie uw telefoonservice uit te besteden aan een bureau voor secretariële diensten. De lijnen worden dan automatisch doorgeschakeld naar een telefoonnummer waarop de medewerkers van het bureau klaar zitten om te helpen. Dit zijn medewerkers die ervaren zijn met het opnemen van de telefoon en het verder helpen van klanten. Het uitbesteden van uw telefoonservice heeft een groot aantal voordelen.

Uw telefoonservice uitbesteden, hoe gaat dat?

Een goed bedrijf dat uw telefoonservice van u overneemt zal u een oplossing op maat aanbieden. Om dat voor u te realiseren gaat u eerst uitgebreid met elkaar in gesprek. Tijdens dat gesprek wordt vastgesteld wat uw bedrijf doet, wat u nodig heeft en hoe lang, hoeveel medewerkers er wanneer moeten worden ingezet en wat u wilt dat deze voor u doen. Er zijn verschillende mogelijkheden. Ze kunnen de telefoontjes doorverbinden, bijvoorbeeld, of informatie opschrijven en naar u terug sturen. Als u tot een overeenkomst bent gekomen krijgt u een offerte en kan de samenwerking beginnen.

De voordelen van uitbesteden

Het uitbesteden van uw telefoonservice heeft een aantal belangrijke voordelen.

  • Uw telefoontjes worden opgenomen door geschoold en ervaren personeel.
  • U krijgt een plan op maat, waarin u precies aangeeft wat u wilt dat de medewerkers voor u doen.
  • U hoeft zich zelf even geen zorgen te maken over het vinden en scholen van uw eigen personeel.
  • ●       Vanaf het moment dat de telefoontjes worden doorgeschakeld heeft u een georganiseerd systeem en een team dat weet wat ze met uw klanten moeten toen.
  • U laat uw telefoonservice overnemen zo lang u wilt. Dat kan twee weken zijn en ook permanent.
  • Uw klanten merken geen verschil en zullen denken dat ze met iemand van uw eigen bedrijf gesproken hebben.

Zijn er ook nadelen verbonden aan uitbesteden?

Het grote nadeel van het uitbesteden van uw telefoonservice is natuurlijk financieel. U moet het bureau betalen voor het werk dat ze leveren. Tegelijkertijd is het wel zo dat u er waarschijnlijk ook meer mee verdient, want de medewerkers weten exact hoe ze uw klanten tevreden moeten stellen. Een ander nadeel is dat u de telefoon laat opnemen door mensen die niets weten over uw bedrijf. Ook dat is op te lossen, want als het goed is worden de medewerkers op de hoogte gesteld van uw bedrijfsprocessen en andere belangrijke informatie die ze moeten weten.

Probeer het eerst gratis uit

Twijfelt u nog over het uitbesteden van uw telefoonservice? Dan kunt u een bedrijf proberen die u een gratis week aanbiedt. Tijdens deze week probeert u het werk dat ze leveren uit en beoordeelt u zelf of het voor u een oplossing biedt. In de meeste gevallen zal uw bedrijf weer professioneel en georganiseerd naar voren worden gebracht en verloopt de telefonie op rolletjes. En als u dan klaar bent om het zelf weer over te nemen, zegt u de samenwerking op. Besteed uw telefoonservice uit en u wordt op dat gebied even helemaal ontzorgd.

Denkt u erover na de telefoonservice uit te besteden? Kijk dan snel op www.secretaria.nl voor de mogelijkheden.