ma. okt 3rd, 2022

Zakelijke Blog

Zakelijk Nieuws

3 mogelijkheden voor zakelijk bellen

Als je vaak moet bellen voor je werk zijn er diverse manieren om zakelijk te bellen. Het is belangrijk dat je hier goed afspraken over maakt met je werkgever, zodat je niet zelf extra kosten kwijt bent aan alle telefoontjes. Hieronder lees je een aantal mogelijkheden voor zakelijk bellen.

Privé telefoon abonnement

Als je geen werktelefoon hebt kan jij je privé telefoon gebruiken. Dit heeft echter diverse nadelen, zoals dat je hierdoor geen goede scheiding hebt tussen je privéleven en werk. Sommige mensen vinden dit niet erg, maar je hebt hierdoor de kans dat je een telefoontje aanneemt tijdens je vrije tijd. Een ander nadeel is dat je hierdoor zelf opdraait voor de kosten van het zakelijk telefoneren. Dit nadeel kan je oplossen door af te spreken met je werkgever dat hij je abonnementskosten betaald. Je kunt het dan bijvoorbeeld elke maand declareren of standaard met je salaris uitbetaald krijgen. Een voordeel daarvan is dat je zelf geen kosten meer hebt voor je telefoonabonnement. Een ander voordeel van je privé telefoon gebruiken is dat je slechts een telefoon hebt, wat sommige mensen erg prettig vinden.

Zakelijk telefoon abonnement

Naast een privé telefoon abonnement kan je een zakelijk telefoon abonnement afsluiten. Dit moet je werkgever voor je regelen. Een voordeel voor je werkgever is dat je werkgever de kosten van je zakelijke telefoon abonnement kan aftrekken van de belasting. Een ander voordeel is dat je werkgever meerdere zakelijke telefoon abonnementen kan afsluiten, waarbij je gratis of voordelig onderling met collega’s kunt bellen. Een nadeel van een zakelijk telefoon abonnement is dat je twee telefoons hebt. Echter kan je dit oplossen door een telefoon te kiezen, waar je twee simkaarten in kunt plaatsen. Deactiveer de simkaart van je zakelijke telefoon abonnement dan wel tijdens je vrije tijd. Anders wordt je alsnog gebeld tijdens je vrije tijd. Daarnaast zijn er soms beperkingen met je zakelijke telefoon abonnement, zoals dat je bijvoorbeeld niet zelf je telefoontjes kunt doorverbinden.

IP bellen

Een alternatief voor een zakelijk telefoon abonnement is Voice over IP bellen. Met
IP bellen belt een klant naar een vast telefoonnummer. Dit telefoonnummer wordt vervolgens doorverbonden naar een telefoon. Je collega’s of jij kunnen instellen naar welk telefoonnummer het telefoontje op dat moment wordt doorverbonden. Dit is niet zichtbaar voor de klant. Een voordeel van IP bellen is dat hierdoor de klant altijd iemand aan de telefoon krijgt, omdat je kan instellen dat telefoontjes worden doorverbonden naar de collega die aan het werk is. Ook kan je hierdoor efficiënter werken, omdat je telefoondiensten kunt maken. Zo kan iemand ongestoord aan een klus die veel concentratie vergt. Een nadeel is dat een klant niet direct een bepaalde medewerker kan bellen.

Zoals je leest heeft elke manier van zakelijk bellen verschillende voor- en nadelen. Welke manier van zakelijk bellen het beste bij je past is persoonlijk.