za. apr 20th, 2024

Zakelijke Blog

Zakelijk Nieuws

Wat SEO optimalisatie kan betekenen voor jouw website

Ben jij de trotse bezitter van een website? Dan is de kans groot dat jij ook te maken gaat hebben met SEO optimalisatie. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en zorgt er dus voor dat jouw website hoger komt te staan in de zoekmachines. Wat voor website heb jij? Heb je een blog waarin je schrijft over jouw interesses? Heb jij een winkel waar je ook online producten kunt bestellen? Of heb je een online webshop? Wat voor website je ook hebt, het is heel erg fijn en vaak essentieel om goed gevonden te kunnen worden door jouw doelgroep. Maar zorg je hiervoor?

Hoe je goed gevonden kan worden door je doelgroep met SEO optimalisatie

Eerst is het belangrijk om jouw doelgroep te bepalen. Schrijf je over paardrijden? Dan zijn mensen die graag paardrijden of van paarden houden jouw doelgroep. Verkoop jij banden voor auto’s? Dan zijn autobezitters jouw doelgroep. Vervolgens is het handig om te bepalen waar mensen uit deze doelgroep naar zouden zoeken in een zoekmachine. Deze zoekterm wordt het zoekwoord waar jij op gaat focussen. Door dit zoekwoord op een bepaalde manier in de landingspagina van jouw website te verwerken, wordt ervoor gezorgd dat jij beter vindbaar bent op de zoekmachines. Dit is natuurlijk wat jij wil voor jouw bedrijf! Hoe hoger je namelijk in de zoekresultaten verschijnt, hoe groter de kans is dat iemand daadwerkelijk een kijkje gaat nemen op jouw website. Hierdoor zal je uiteindelijk meer klanten krijgen die iets aanschaffen op jouw website.

Andere factoren dan zoekwoorden

Landingspagina’s met de juiste zoekwoorden zijn niet de enige manier om je website te SEO optimaliseren. Er zijn namelijk nog meer factoren die bijdragen aan een betere vindbaarheid van jouw website. De eerste hiervan is een goed geïmplementeerde techniek op jouw website. Daarmee wordt bedoeld dat je website goed werkt. Een andere factor die de SEO optimalisatie van jouw website kan verhogen is de autoriteit. De autoriteit kan verbeterd worden door het plaatsen van linkbuilding teksten op externe websites. Linkbuilding teksten zijn teksten waarin over een door jou gekozen zoekwoord wordt geschreven. In deze tekst wordt dan gelinkt naar jouw website. Hierdoor wordt de autoriteit van jouw website verhoogd, waardoor je SEO optimalisatie score in de zoekmachines weer stijgt.

Website laten maken? Kijk op Imediabureau.nl.

Het verschil tussen SEO en SEA

Belangrijk om te vermelden is dat het bij SEO gaat om organische zoekresultaten. Dit zijn de zoekresultaten die je op zoekmachines krijgt, behalve de advertenties. Soms staan aan het begin en aan het einde van een zoekresultaat op een pagina namelijk advertenties. Deze advertenties zijn geen onderdeel van SEO optimalisatie, maar juist van SEA. Dit zijn advertenties waarvoor betaald wordt door de desbetreffende bedrijven. Hierdoor kopen deze resultaten hun plaats hoog in de zoekmachines. SEO heeft hier verder niets mee te maken. SEO kan je helemaal zelf beïnvloeden, door middel van de juiste techniek, de juiste content en de juiste autoriteit. Dit betekent dat je zo hoog op de zoekmachines kan komen als jij wil, als je het maar beter doet dan je concurrentie die hetzelfde product of dezelfde dienst aanbiedt.