Als ondernemer blijf je zoeken naar mogelijkheden om de omzet van je organisatie te verbeteren. Steeds meer ondernemers richten zich hierbij op het verbeteren van de omzet welke via de webshop gegenereerd wordt. Niet voor niets, want meer online klanten werven via een webshop is relatief eenvoudig. Vaak leiden simpele aanpassingen aan een bestaande website tot aanzienlijk meer online leads. Op deze pagina lees je er meer over.
Tip 1: start met het trekken van meer bezoekers
Een eerste stap in het werven van een groter aantal online klanten is het vergroten van het aantal bezoekers op je website. Dit doe je bijvoorbeeld door content aan de website toe te voegen. Des te meer content er op je website gepubliceerd is, des te beter zal je website ook vindbaar zijn in de zoekmachine.
Tip 2: zorg voor een duidelijke CTA per pagina
Op het moment dat een bezoeker je website gevonden heeft, wil je deze aanzetten tot het uitvoeren van een actie. Dit kan de aankoop van een product zijn, het aanvragen van een offerte, enzovoorts. Het is belangrijk om iedere pagina op de website van een duidelijke call-to-action te voorzien. Probeer iedere pagina een duidelijk doel te geven; doorlinken naar een andere pagina, bezoekers een offerte op laten vragen, bezoekers een specifiek product laten aanschaffen, enzovoorts.
Tip 3: houd potentiële leads langer vast
Verleidt een CTA op je website een bezoeker nog niet voldoende? In dat geval wil je deze potentiële klant zo lang mogelijk vasthouden. Dit doe je door de bezoeker te wijzen op sociale kanalen van je bedrijf, door de bezoeker te vragen diens e-mailadres achter te laten in ruil voor een kortingscode, enzovoorts. Op deze manier is de kans groot, dat deze bezoeker op een later moment nog eens terugkeert.
Bron: MarcoBouman.com
More Stories
Zijn financiële strafzaken te vermijden?
Wanneer heb je rechtshulp voor ondernemers en bedrijven nodig?
Leiderschap in tijden van verandering